Kaninen er død
..eller snart iallfall. UKM endrer visuell profil, og går (endelig) bort fra kanindesignet.
Noen vil kanskje savne kaninen, mens andre har ventet flere år på at den skal forsvinne. En ting jeg tror vi kan være enige om er – det nye designet er bedre.
I det nye grafiske materialet, møter vi ungdom i en vanlig situasjon der de opptrer som seg selv. Bak dem finner vi skygger, som viser hva de interesserer seg for. I skyggene ser man bredden av UKM. – Vi vil sitte igjen med et sluttprodukt som viser ungdommene på et mer personlig plan, sier Irene Holmen Skanke som har ansvaret for det grafiske uttrykket.
Det er kommunikasjonsbyrået Headspin Communication, som har laget det nye materiellet. De synes det var det viktig å gjenspeile den store sjangerbredden i UKM, noe som også viste seg å være den største utfordringen. – Man kan delta med så vanvittig mye, så vi prøvde å kategorisere det. Da endte vi opp med «UKM sound, move and create», som representerer en tredimensjonalitet. Kanskje er du en av de som tar de nye kategoriene i bruk? #ukmsound #ukmcreate #ukmmove